2021 - 2022 навчальний рік
Урок 1. Вступ
НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
1. Фізика як навчальний предмет у школі.
2. Фізичний кабінет та його обладнання.
3. Правила безпеки у фізичному кабінеті
ДО НАСТУПНОГО УРОКУ:
1. Прочитайте Вступ.
2. Складіть сенкан до слова "Фізика".
Конспект уроку
Вступ
У 7–9 класах ви опануєте суть основних фiзичних понять i законiв, оволодiєте науковою термiнологiєю, основними методами наукового пiзнання та алгоритмами розв’язування фiзичних задач, отримаєте початковi уявлення про фiзичну картину свiту.
У початковiй школi на уроках з рiзних предметiв ви ознайомилися з проява- ми фiзичних явищ природи, засвоїли початковi вiдомостi з фiзики, оволодiли елементарними навичками пiзнання природи. На уроках природознавства ви дізналися багато цікавого з тем: людина як жива iстота (нормальнi умови життєдiяльностi – температура, вологiсть, тиск, земне тяжiння, зiр, слух, тактильнi дiї, довжина кроку тощо); мiй будинок (умови побуту, побутовi при- лади, житлова енергетика тощо); моя вулиця, моє мiсто (рух транспорту); моя планета – Земля (Сонячна система, Земля i Мiсяць, освоєння космосу тощо).
На уроках фізики ви навчитеся пояснювати фізичні явища і процеси, аналiзувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, робити висновки. Ви вмiтимете опрацьовувати наукову iнформацiю (знаходити новi факти, явища, iдеї, самостiйно використовувати їх вiдповiдно до поставленої мети). Також на- вчитеся розрiзняти фiзичнi величини, їх одиницi; розв’язувати задачi на вiдтворення основних формул; здiйснювати математичнi дiї; самостiйно розв’я зувати задачi й виконувати вправи, обґрунтовуючи обраний спосiб їх розв’язання.
У процесі виконання лабораторних робiт ви навчитеся планувати і проводити досліди, а саме: складати план дослiду й визначати найкращi умо- ви його проведення; обирати необхiдне обладнання i вимiрювальнi прилади, збирати дослiднi установки чи електричні схеми, рацiонально розмiщувати прилади, неухильно дотримуватися правил техніки безпеки під час проведен- ня дослiду; визначати мету й об’єкт спостереження, встановлювати характернi риси плину фiзичних явищ i процесiв, видiляти їхнi суттєвi ознаки; користу- ватися вимiрювальними приладами i мiрами, тобто визначати цiну подiлки шкали приладу, її нижню i верхню межі, визначати покази приладу; знахо- дити значення величин; готувати звiт про проведену роботу, записувати зна- чення фiзичних величин.
Уроки фізики будуть проводитися в спеціально обладнаному приміщенні – фізичному кабінеті.
Сучасні кабінети оснащено обладнанням, необхідним для проведення де- монстраційних і фронтальних дослідів, виконання лабораторних робіт; де- монстраційним столом для вчителя і робочими столами для учнів; шафами
Під час знаходження у фізичному кабінеті необхідно дотримуватися таких правил техніки безпеки:
1. Будьте уважні, дисципліновані, обережні, чітко виконуйте вказівки вчителя.
2. Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
3. Розміщуйте прилади, матеріали та інше обладнання так, щоб уникнути їх падіння.
4. Обережно користуйтеся скляним посудом, щоб не розбити його. Не ви- ймайте термометри з посудини твердими предметами.
5. Не пробуйте рідину, яка використовується в дослідах, на смак, не роз- ливайте її на стіл.
6. Не тримайте на робочому місці предмети, не потрібні для виконання за- вдання.
7. Користуючись гострими предметами, намагайтеся не поранити руки або інші частини тіла.
8. Усі дрібні предмети беріть тільки пінцетом.
9. Не кладіть на шальки терезів брудні, мокрі, гарячі та сипкі тіла. 10. Перед тим як приступити до виконання лабораторної роботи, старанно вивчіть її опис, з’ясуйте хід її виконання.
11. Під час складання електричних кіл, перемикання в них та їх демонта- жу джерела струму повинні бути вимкнені.
12. Не вмикайте джерела струму без дозволу вчителя.
13. Стежте, щоб ізоляція дротів була не пошкодженою, а на кінцях дротів були наконечники, які потрібно добре затискати клемами.
14. Виявивши несправність в електричних пристроях, які знаходяться під напругою, терміново повідомте вчителя або вимкніть джерело струму. 15. Користуючись лінзами, не торкайтеся їх поверхні руками, щоб не за- лишати на склі потожирових плям.
16. Не приносьте в кабінет небезпечних предметів або предметів, які не стосуються уроків фізики.
17. У випадку травмування терміново звертайтеся до вчителя – він на- дасть вам допомогу.
Запитання до вивченого
1. Для чого потрібно вивчати фізику?
2. Що потрібно мати у фізичному кабінеті для проведення уроків?
3. Яких правил потрібно дотримуватися в кабінеті фізики?
1. Фізика як навчальний предмет у школі.
2. Фізичний кабінет та його обладнання.
3. Правила безпеки у фізичному кабінеті
ДО НАСТУПНОГО УРОКУ:
1. Прочитайте Вступ.
2. Складіть сенкан до слова "Фізика".
Конспект уроку
Вступ
У 7–9 класах ви опануєте суть основних фiзичних понять i законiв, оволодiєте науковою термiнологiєю, основними методами наукового пiзнання та алгоритмами розв’язування фiзичних задач, отримаєте початковi уявлення про фiзичну картину свiту.
У початковiй школi на уроках з рiзних предметiв ви ознайомилися з проява- ми фiзичних явищ природи, засвоїли початковi вiдомостi з фiзики, оволодiли елементарними навичками пiзнання природи. На уроках природознавства ви дізналися багато цікавого з тем: людина як жива iстота (нормальнi умови життєдiяльностi – температура, вологiсть, тиск, земне тяжiння, зiр, слух, тактильнi дiї, довжина кроку тощо); мiй будинок (умови побуту, побутовi при- лади, житлова енергетика тощо); моя вулиця, моє мiсто (рух транспорту); моя планета – Земля (Сонячна система, Земля i Мiсяць, освоєння космосу тощо).
На уроках фізики ви навчитеся пояснювати фізичні явища і процеси, аналiзувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, робити висновки. Ви вмiтимете опрацьовувати наукову iнформацiю (знаходити новi факти, явища, iдеї, самостiйно використовувати їх вiдповiдно до поставленої мети). Також на- вчитеся розрiзняти фiзичнi величини, їх одиницi; розв’язувати задачi на вiдтворення основних формул; здiйснювати математичнi дiї; самостiйно розв’я зувати задачi й виконувати вправи, обґрунтовуючи обраний спосiб їх розв’язання.
У процесі виконання лабораторних робiт ви навчитеся планувати і проводити досліди, а саме: складати план дослiду й визначати найкращi умо- ви його проведення; обирати необхiдне обладнання i вимiрювальнi прилади, збирати дослiднi установки чи електричні схеми, рацiонально розмiщувати прилади, неухильно дотримуватися правил техніки безпеки під час проведен- ня дослiду; визначати мету й об’єкт спостереження, встановлювати характернi риси плину фiзичних явищ i процесiв, видiляти їхнi суттєвi ознаки; користу- ватися вимiрювальними приладами i мiрами, тобто визначати цiну подiлки шкали приладу, її нижню i верхню межі, визначати покази приладу; знахо- дити значення величин; готувати звiт про проведену роботу, записувати зна- чення фiзичних величин.
Уроки фізики будуть проводитися в спеціально обладнаному приміщенні – фізичному кабінеті.
Сучасні кабінети оснащено обладнанням, необхідним для проведення де- монстраційних і фронтальних дослідів, виконання лабораторних робіт; де- монстраційним столом для вчителя і робочими столами для учнів; шафами
Під час знаходження у фізичному кабінеті необхідно дотримуватися таких правил техніки безпеки:
1. Будьте уважні, дисципліновані, обережні, чітко виконуйте вказівки вчителя.
2. Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
3. Розміщуйте прилади, матеріали та інше обладнання так, щоб уникнути їх падіння.
4. Обережно користуйтеся скляним посудом, щоб не розбити його. Не ви- ймайте термометри з посудини твердими предметами.
5. Не пробуйте рідину, яка використовується в дослідах, на смак, не роз- ливайте її на стіл.
6. Не тримайте на робочому місці предмети, не потрібні для виконання за- вдання.
7. Користуючись гострими предметами, намагайтеся не поранити руки або інші частини тіла.
8. Усі дрібні предмети беріть тільки пінцетом.
9. Не кладіть на шальки терезів брудні, мокрі, гарячі та сипкі тіла. 10. Перед тим як приступити до виконання лабораторної роботи, старанно вивчіть її опис, з’ясуйте хід її виконання.
11. Під час складання електричних кіл, перемикання в них та їх демонта- жу джерела струму повинні бути вимкнені.
12. Не вмикайте джерела струму без дозволу вчителя.
13. Стежте, щоб ізоляція дротів була не пошкодженою, а на кінцях дротів були наконечники, які потрібно добре затискати клемами.
14. Виявивши несправність в електричних пристроях, які знаходяться під напругою, терміново повідомте вчителя або вимкніть джерело струму. 15. Користуючись лінзами, не торкайтеся їх поверхні руками, щоб не за- лишати на склі потожирових плям.
16. Не приносьте в кабінет небезпечних предметів або предметів, які не стосуються уроків фізики.
17. У випадку травмування терміново звертайтеся до вчителя – він на- дасть вам допомогу.
Запитання до вивченого
1. Для чого потрібно вивчати фізику?
2. Що потрібно мати у фізичному кабінеті для проведення уроків?
3. Яких правил потрібно дотримуватися в кабінеті фізики?
Урок 2. Фізика як фундаментальна наука про природу.
ВІТАЮ!
ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ
Розділ 1. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ (7+1 год)
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1 - 24 вересня!
НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
1. Фізика як фундаментальна наука про природу.
2. Фізичні тіла й фізичні явища.
3. Властивості тіл.
4. Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях.
5. Зв’язок фізики з іншими науками.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар): вивчити § 1 завдання 1-5 стор.1 2
Підручник (Бар.) - це (Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. )
2. Перегляньте відео "Фізика наука про природу Світ в якому ми живемо"
НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
Урок 3. Речовина і поле.
2. Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини.
3. Молекули. Атоми.
6. Електрони.
7. Йони.
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Урок 4. Вимірювання. Фізичні величини
1. Фізичні величини.
2. Вимірювання.
3. Засоби вимірювання.
4. Точність вимірювання.
5. Міжнародна система одиниць фізичних величин.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (Бар.): опрацювати §§ 4, вправа 4 (1,2,3)
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Означення: Щоб визначити ціну поділки шкали вимірювального приладу, потрібно зазначити дві сусідні позначки на шкалі, далі від більшого значення позначки відняти менше значення і знайдену різницю поділити на кількість поділок між ними.
|
Фізичні величини. Вимірювання фізичних величин
Урок 5. Розв’язування задач
Урок 6. Лабораторна робота № 1 " Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу."
Урок 7. Лабораторна робота № 2 " Вимірювання обєму твердих тіл, рідин, сипких матеріалів ."
Урок 8. Лабораторна робота № 3 " Вимірювання розмірів малих тіл різними способами ."
Урок 9. Навчальний проект №1
Урок 12. Механічний рух
ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВУ ТЕМУ
Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ
(17 год)
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2 - 8 грудня!
НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
1.Механічний рух.
2. Відносність руху.
3. Тіло відліку.
4. Система відліку
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.): вивчити §6-7 (Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. )
- Опрацювати конспект.
- Вправа 7 (1,3,6).
Координати дерева, каменя та світлофора, розташованих на узбіччі прямолінійної ділянки дороги, відповідно такі: хд=–1 км; хк=2 км; хс=3,5 км. Накресліть у зошиті координатну вісь, позначте на ній початок координат і положення зазначених тіл. Визначте відстань між тілами.
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Відео: Механічний рух у природі
ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ НОВУ ТЕМУ
Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2 - 8 грудня!
НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
- Опрацювати конспект.
- Вправа 7 (1,3,6).
2. Відео: Механічні явища
3. Відео: Механічний рух, тіло відліку >>>
Урок 12. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення.
1. Відео: Траєкторія та види рухів
Урок 13. Прямолінійний рівномірний рух
1. Прямолінійний рівномірний рух.
2. Швидкість руху.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.): вивчити §8, вправа 8(1-5) (Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. )
2. Відео (фрагмент)"Рівномірний прямолінійний рух"
Урок 14. Розв’язування задач
1.
2.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.): опрацювати §8-9 (Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. ); вправа 9 (1-4).
Вчимося розвязувати задачі >>>
Урок 15. Графіки рівномірного прямолінійного руху
1. Графік швидкості рівномірного прямолінійного руху
2. Графік шляху рівномірного прямолінійного руху
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.): вивчити §10 (Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. ); вправа §10 (2-4).
Урок 16. Розв’язування графічних задач
1. Визначити швидкість руху тіла, використавши графік шляху та побудувати графік його швидкості (див. рисунок зліва).
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.): повторити § 8-10 (Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. ); вправа 9 (5,6).
Урок 17. Нерівномірний прямолінійний рух
Давньокитайська мудрість
2. Відео (фрагмент) "Середня швидкість"
3. Відео (фрагмент)"Рівномірний прямолінійний рух"
4. Відео "Прямолінійний рівномірний рух" (фрагмент 1)
Урок 20. Рівномірний рух матеріальної точки по колу
НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
1. Приклади обертального руху.
2. Період обертання.
3. Частота обертання.
4. Зв'язок між періодом і частотою.
5. Місяць - природний супутник Землі.
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Анімація: Лінійна швидкість обертального руху
2. Анімація: Рівномірний рух по колу
3. Відео "Скорость при движении по окружности".
4. Відео "Вивчення руху тіла по колу"
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Вивчити
НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
1. Приклади обертального руху.
2. Період обертання.
3. Частота обертання.
4. Зв'язок між періодом і частотою.
5. Місяць - природний супутник Землі.
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Анімація: Лінійна швидкість обертального руху
2. Анімація: Рівномірний рух по колу
3. Відео "Скорость при движении по окружности".
4. Відео "Вивчення руху тіла по колу"
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Вивчити
Урок 21. Розв’язування задач
1. Розв’язали задачі.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.): повторити §§12
- Вправа 14 (4 - 6)
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Відео "Рух тіл по колу"
Урок 23. Коливальний рух
1. Коливальний рух.
2. Амплітуда коливань.
3. Період та частота коливань.
4. Маятники.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.): вивчити §13 вправа 13 (1-3); підготуватися до ЛР №5
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Анімація: Коливальний рух
2. Математичний маятник - запис коливань піском.
3. Коливання математичного маятника
4. Експеримент. Математичний маятник Галілея
5. Коливання пружинного маятника
6. Коливання нитяного маятника (ЛР)
7. Маятник Фуко в Ульмському соборі (Мюнстері).
8. Модель маятника Фуко
9. Маятник Фуко в Пантеоні Парижа
ЛР № 4. Визначення періоду обертання тіла.
Мета роботи: навчитись визначати період та частоту обертання кульки, підвішеної на нитці.
Прилади і матеріали: штатив, кулька на нитці, секундомір, лінійка.
Правила техніки безпеки:
Обережно поводьтеся з приладами і тілами, не допускайте падіння кульки. Не відхиляйте кульку на великі кути.
Теоретичні відомості.
У природі та техніці дуже часто зустрічається криволінійний рух. Рух по будь-якій криволінійній траєкторії можна приблизно уявити як рух по дугах кола. Такі рухи називають обертальними. Основні величини, які описують ці рухи це період і частота обертання.
де T – період обертання, n – частота обертання. Період обертання можна знайти за формулою
де T – період обертання, t – час всіх обертів, N – кількість обертів. Частоту обертання вимірюють тахометром.
Лінійну швидкість при русі по колу можна знайти за формулою:
де π = 3,14, R – радіус кола, T – період обертань.
Хід роботи.
1. Підвісьте кульку за допомогою нитки до штатива.
2. Обертайте кульку у горизонтальній площині.
3. Визначте час t за який час кулька здійснить певну кількість N обертів (10-20).
УВАГА!!! РАХУЄМО КІЛЬКІСТЬ ОБЕРТІВ
ТА ВИЗНАЧАЄМО ЧАС ОБЕРТАННЯ👆
(N=.....???)
(t=.....???)
4. Обчисліть за формулою (2) період обертання кульки.
5. Обчисліть частоту обертання кульки за формулою
n=1/T
6. Виміряйте радіус кола R, яке описує кулька під час руху.
(Радіус вказано на відео!!!)
7. Обчисліть за формулою (3) швидкість руху кульки по колу.
8. Виміряні та обчислені величини занесіть у таблицю.
№ | Час всіх обертів t, c | Кількість обертів N | Період обертання Т, с | Частота обертання n, 1/с | Радіус кола R, м | Лінійна швидкість υ, м/с |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
Додаткове експериментальне завдання:
Дослідіть, з якою швидкістю рухається кулька, яка закріплена на кінці секундної стрілки годинника?
Урок 25. ЛР №5 "Дослідження коливань нитяного маятника"
Поміркуй
Повторити § 13
Визначити період і частоту коливань
Варіант 1
Урок 27. Розв'язування задач з теми "Механічний рух"
- Завдання на с. 94,95
Урок 29. Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла
НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
1. Взаємодія тіл.
2. Явище інерції
3. Інертність тіла.
4. Маса - міра інертності тіла.
5. Еталон маси.
6. Вимірювання маси.
Дослід 1. На один із двох візочків, що стоять на рейках, покладемо магніт, а на другий - сталевий брусок; нитка, причеплена позаду кожного з візочків, не дає їм змоги наближатися один до одного; перепалимо нитку; обидва візки почнуть рухатися назустріч один одному (змінюючи свою швидкість від нуля до певного значення).
1. Підручник (Бар.): вивчити §14,15
- Вправа 14 (7 ). Вправа 15 (3,5)
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Запитання для самоперевірки
1.Наведіть приклади, які показують, що внаслідок взаємодії змінюється швидкість руху обох тіл.
Відео "Явище інерції в житті"
Інтернет-урок "Взаємодія тіл. Інерція"
Готуємося до лабораторної роботи №6
Урок 30. Густина речовини
НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
1. Густина як фізична величина, формула
2. Одиниці вимірювання густини в СІ
3. Ознайомлення з таблицею густин твердих тіл, рідин і газів
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- підготуватися доЛР №6
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Відео "Густина речовини" >>>
/>
2. Відео " Густина речовини"
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Урок 31. Розв´язування задач з теми ,,Густина речовини “
Урок 31. ЛР №6. Вимірювання маси тіл методом зважування
1. Підручник (Бар.): повторити §§17 (Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. ); вправа 17(3,4).
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Відео "Вимірювання маси тіла на важільних терезах"
Урок 33. ЛР № 7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин)
1. Підручник (Бар.): повторити §§16, 17; вправа 17 (5-7).
Урок 34. Взаємодія тіл. Сила
2. Сила - міра взаємодії.
4. Додавання сил. Рівнодійна.
РОЗВ'ЯЗАЛИ ЗАДАЧІ:
1. Одна із двох сил, що діють на тіло уздовж однієї прямої, дорівнює 5 Н. Рівнодійна цих сил дорівнює 8 Н. Якою може бути за величиною інша сила? Як вона має бути спрямована? Виконайте креслення.
2. Три сили прикладені уздовж однієї прямої. Залежно від напрямку цих сил їх рівнодійна може дорівнювати 1 Н, 2 Н, 3 Н і 4 Н. Чому дорівнює кожна із цих сил?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПідручник (Бар.): вивчити §18; вправа 18 (1-3).
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Відео "Взаємодія тіл. Сила."
Відео "Додавання сил Рівнодійна"Урок 35. Деформація. Закон Гука
НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
РОЗВ'ЯЗАЛИ ЗАДАЧІ:
1. Під дією якої сили пружина жорсткістю 1500 Н/м укоротилася на 5 см?
2. До пружини довжиною 8 см підвісили вантаж масою 100 г. Довжина пружини стала 12 см. Якої маси вантаж необхідно підвісити до пружини, щоб її довжина стала 9 см?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ2. До пружини довжиною 8 см підвісили вантаж масою 100 г. Довжина пружини стала 12 см. Якої маси вантаж необхідно підвісити до пружини, щоб її довжина стала 9 см?
Підручник (Бар.):
вивчити §19;
вправа 19 (2,3);
підготуватися до ЛР №8 (с.133).
- Сила пружності викає при деформації тіла.
- Причиною виникнення сил пружності є взаємодія молекул тіла.
- Сила пружності залежить від деформації тіла.
Урок 36. ЛР № 8. Дослідження пружних властивостей тіл
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.): повторити §§19; вправа 19 (4,5).
Урок 37. Сила тяжіння. Вага тіла
- Всесвітнє тяжіння — це явище притягання всіх тіл Всесвіту одне до одного.
- Сила тяжіння — сила, з якою Земля притягує до себе тіла, що перебувають на її поверхні або поблизу неї.
- Вага тіла — це сила, з якою внаслідок притягання до Землі тіло тисне на опору або розтягує підвіс.
- Невагомість — це такий стан тіла, за якого тіло не діє на опору чи підвіс.
2. Відео "Сила Всесвітнього тяжіння"
Урок 38. Сила пружності. Сила тяжіння. Вага тіла
3. Автомобіль масою 4 т може перевозити вантаж масою до 8 т. Скільки важить порожній автомобіль і повністю завантажений?
повторити §20;
вправа 20 (5,7);
Урок 39. Тертя. Сили тертя
2. Сили тертя.
3. Коефіцієнт тертя ковзання.
4. Тертя в природі й техніці.
РОЗВ'ЯЗАЛИ ЗАДАЧІ:
1. Чому не розв'язуються шнурки на черевиках?
2. Що змінюється зі збільшенням ваги автомобіля: сила тертя чи коефіцієнт тертя?
3. Чому головку сиру легше розрізати на шматки міцною ниткою, ніж ножем?
4. З якою метою гімнасти перед виступом натирають долоні рук спеціальною речовиною, що збільшує коефіцієнт тертя між долонями та перекладиною — тальком?
5. Чому метеорит, який влітає в земну атмосферу, сильно нагрівається і навіть обвуглюється?
6. Чому на автомобілі треба періодично міняти резину?
7. Чому зношуються деталі машин та механізмів, взуття людини?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПідручник (Бар.): вивчити §21, вправа 21 (1-4).
Напишіть міні-твір «Що б сталося, якби зникла сила тертя»
Відео ,,Сила тертя" >>>
Відео "Сила тертя" >>>Урок 40. ЛР № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання
1. Підручник (Бар.): повторити §21; вправа 21(5-6).
Урок 41. Тертя. Сили тертя. Розв'язування задач
2. По горизонтальному столу тягнуть ящик масою12 кг. Яку силу в напрямку руху при цьому прикладають? Коефіцієнт тертя між ящиком і столом 0,2.
3. Брусок масою 2 кг рівномірно тягнуть по столу за допомогою горизонтальної пружини жорсткістю 50 Н/м. Чому дорівнює видовження пружини, якщо коефіцієнт тертя між бруском і столом становить 0,25?
повторити §§ 14-21;
завдання для самоперевірки стор. 148-149
Урок 42. КР №3. Взаємодія тіл. Сила
1. Підручник (Бар.): повторити §§14 - 21 (Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015.
Урок 43. Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску
Продовжуємо вивчати тему
ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА
ЧАСТИНА 2. ТИСК ТВЕРДИХ ТІЛ, РІДИН І ГАЗІВ
1. Вышел слон на лесную дорожку,
Наступил муравью он на ножку.
И вежливо очень сказал муравью:
«Можешь и ты наступить на мою».
Чи однаковий результат дії?
5. Якою повинна бути ширина лиж довжиною 1,6 м, щоб на них можна було перевезти вантаж масою 120 кг, якщо сніг витримує тиск 6 кПа?
Підручник (Бар.): вивчити §22; вправа 22 (1-4).
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Відео "Тиск. Сила тиску"
2. Інтернет-урок "Тиск і сила тиску. Одиниці тиску" >>>
3. Відео "Тиск твердих тіл" >>>
4. Особова справа фізичної величини «Тиск» >>>
Результат дії сили залежить не тільки від її модуля, але і від площі тієї поверхні, перпендикулярно якій вона діє.
1 Па - це тиск, спричинений силою 1 Н, що діє на площу 1 квадратний метр.
На практиці ще використовують кратні одиниці тиску:
- гектопаскаль (1 гПа = 102 Па),
- кілопаскаль (1 кПа = 103 Па),
- мегапаскаль (1 МПа = 106 Па).
- гігапаскаль (1 ГПа = 109 Па).
6. Правила поведінки на льоду.
Тому, хто провалився під лід, дуже важко вибратися з ополонки, адже крихкий лід під вагою тіла тріскається. Щоб запобігти цьому, треба широко розвести руки в сторони, розпластатись на льоду, і перекотитися на спину, щоб витягти ноги.
Після того як людина вибралася з ополонки, їй не можна ставати на ноги, а слід перекочуватися чи повзти в безпечне місце, пам'ятаючи, що вага тіла стала більшою через мокрий одяг.
Допомогти тому, хто провалився під лід, можна, якщо з безпечного місця подати потерпілому довгу жердину, гілку, кинути мотузку, зв'язані паски, шарфи. Підбиратися до потерпілого найкраще, прив'язавшись мотузкою, лягти на лижі або дошку і обережно просуватися до ополонки.
Урок 45. Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску. Розв'язування задач
1. Який тиск чинить на підлогу хлопчик, діючи на нею з силою 350Н, якщо площа підошов черевик 0,03м2 ?
2. Мармурова колона античного храму масою 500 т, має площу основи 12,5 м2 . Визначити тиск колони на опору
3. Порівняйте тиски, які чинять цинковий і алюмінієвий циліндри, якщо їх розміри однакові.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ2. Мармурова колона античного храму масою 500 т, має площу основи
3. Порівняйте тиски, які чинять цинковий і алюмінієвий циліндри, якщо їх розміри однакові.
Підручник (Бар.): вивчити §22; вправа 22 (5 -7).
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Урок 44. Тиск рідин і газів. Закон Паскаля
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відео: Тиск газу >>>
Відео "Передача тиску. Закон Паскаля"Відео "Гідравлічний прес".
Відео: Тиск рідини >>>
Відео: Гідростатичний тиск>>>
Гідравлічний прес >>>
Урок 45. Атмосферний тиск
2. Поняття атмосферного тиску.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (Бар.): вивчити §§25; вправа 25(4,7).
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1 Відео "Атмосферний тиск"
2 Відео "Атмосферний тиск. Барометри"
3. Відео "Атмосферний тиск і самопочуття людини" >>>
6. Світові рекорди тиску >>>
Урок 46. Сполучені посудини. Манометри
2. Закон сполучених посудин.
3. Застосування сполучених посудин.
4. Манометри.
5. Рідинний манометр, його будова та принцип дії.
6. Металевий манометр.
7. Застосування манометрів.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (Бар.): вивчити §26та стор 157,158 вправа 23(8), вправа 26(1,4)
Сполучені посудини >>>
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Відеододаток до підручника "Фізика. 7 клас" за редакцією В. Г. Бар'яхтара, С.О. Довгого
Відео "Сполучені посудини. Водогін. Шлюзи"
Відео "Застосування сполучиних посудин". Навчальна телепередача
Урок 47. Тиск рідин і газів. Розв'язування задач
Повторили про тиск рідин і газів
Розв’язали задачі:
1. Вправа 23(3,10).
2. Вправа 24 (1,2,8).
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (Бар.): повторити §26 та ст. 157-158, вправа 23(7), 26(2,6).
Бажаючим: вправа 24(10).
Збіркa задач з теми >>>
Урок 48. Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда.
РОЗВ'ЯЗАЛИ ЗАДАЧІ >>>
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (Бар.): вивчити §27; вправа 27(3,4).
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Відеододаток до підручника "Фізика. 7 клас" за редакцією В. Г. Бар'яхтара, С.О. Довгого.
Відео "Архімедова сила в газах Повітряплавання"
Відео"З історії відкриття" >>>
Історія повітроплавання >>>
Урок 49.Розв'язування задач на сполучені посудини
НА УРОЦІ розв’язали задачі.
1. Як встановиться рівень у сполучених посудинах, якщо в праве коліно налити гас, а в ліве – такий самий об’єм води?
2. У праве коліно відкритої U-подібної трубки, у яку попередньо налита вода, наливають шар гасу завтовшки 12.5 см. Якою буде різниця рівнів води і гасу в правому та лівому колінах U-подібної трубки, коли рух рідин припиниться? Гас і вода не змішуються.
3. У ліве коліно сполучених посудин налито воду, у праве — гас. Висота стовпа гасу 20 см. На скільки рівень води в лівому коліні нижчий, ніж верхній рівень гасу у правому?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (Бар.): §28; вправа 28(3,5).
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Інтернет-урок "Сполучені посудини" >>>
Підручник (Бар.): §28; вправа 28(3,5).
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Інтернет-урок "Сполучені посудини" >>>
Урок 50. ЛР №10. З`ясування умов плавання тіла
Пізнання реального світу ґрунтується на дослідах і завершується ними...
А.Ейнштейн
НА УРОЦІ ВИКОНАЛИ
Лабораторну роботу №10. З`ясування умов плавання тіла
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.): повторити §§27, 28; опрацювати §29, вправа 27(5,6)
2. Підготуватися до захисту проектів.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Готуємося до захисту проектів
Нагадую: кожен здає звіт про своє дослідження на аркуші А-4.
Кожна група готує презентацію отриманих результатів і здійснює захист свого навчального проекту.
Перегляньте:
Учнівська презентація ходу та результатів проекту >>>
Оцінювання роботи групи >>>
За бажанням: підготувати короткі повідомлення
"Як здійснилася мрія людини про небо",
"Україна - морська держава".
ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
Перегляньте:
Учнівська презентація ходу та результатів проекту >>>
Оцінювання роботи групи >>>
Немає коментарів:
Дописати коментар